Elin_swe wrote:
Det är absolut den bästa. Och mycket mer prisvärd än de svenska festivaler.
Stämningen är helt underbar, inte pekpinne moralen som kan vara hemma. Alla är trevliga och jag har alltid känt mig trygg.
Priserna har tyvärr stigit sedan första besöket (2008) och banden har tyvärr blivit snällare. Men servicenivån har stigit med plastkorten man laddar med pengar istället för kuponger (som jag har hittat massor av väl hemma), bättre mat och vattentoaletter på campingen (avgiftsbelagda). Missa inte fruktbålen de säljer nere på stranden!
Jo det har man verkligen märkt att festivaler utomlands håller en lite annan nivå än svenska festivaler som alltid har väldigt strikta regler. Att priserna stiger är tyvärr ofrånkomligt, men 1 euro för en öl är fortfarande grymt prisvärt.

Gäller det förresten inne på festivalområdet eller bara på campingshoppen?
Vi ska absolut inte missa fruktbålen!

Lät som en given vinnare nere på stranden i värmen!

fidde81 wrote:
Ja det blir på tältcampingen, flyger till Ljubljana på lördag och är framme framåt kvällen/natten.
ska bli intressant att slå upp tält i mörkret

vi syns kanske där

Ok, då hamnar ni på en annan camping mao. Vi tänkte campa med bilarna bredvid så man har allt under lite bättre uppsikt plus att man har någonstans att låsa in saker. Det är ingen jättefestival så chansen är nog ändå rätt så stor att vi hittar varann och kan ta en bärs och snacka lite skit!

Getaway wrote:
Elin, vi bor på samma hotell

Vi kommer mer tåg från Wien och jag skulle gissa på att vi är framme i tolmin runt kl 15,00. Det fanns wi-fi på området så det blir nog inte så svårt att styra upp nått.Vi skulle ju kunna säga att vi ses på en restaurang som ligger i en kortsning i centrum. Bifogade en bild. Så kan ju alla som kan dyka upp annars ska man ju endå dricka öl

Låter som en bra idé! Vi försöker att styra upp en träff och koordinera oss på plats mha deras wifi. Jag är lite tveksam på att jag kommer att ha på mig en svart t-shirt konstant med tanke på vädret, men jag har en Obituary-inspirerad sleeve på min vänstra arm och en Bloodbath-keps iaf så om ni ser mig så tveka inte att komma fram och heja!

Nu börjar vi strax vår eurotrip så vi ses på Metaldays!