View unanswered posts | View active topics It is currently Tue Dec 12, 2017 1:03 pm

Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Anyone from Sweden going to Metaldays? 
Author Message

As the topic says - anyone else from Sweden going to Metaldays? :)

Thu Jun 18, 2015 2:05 pm
Profile

Jepp, från Stockholm :)

Thu Jun 25, 2015 8:26 pm
Profile

Getaway wrote:
Jepp, från Stockholm :)

Fan vad najs! :D Vi är ett gäng på 5 pers som ska bila ner från Göteborg. Det blir vårt första besök på Metaldays, men med tanke på hur billig alkoholen är så räknar vi med att det inte kan bli annat än hur bra som helst! ;)

Är ni många som ska iväg och har ni varit dit tidigare? :)

Fri Jun 26, 2015 1:37 pm
Profile

Härligt :) vi är två personer som åker ner och vi var där förra året också.
Ölen är inte billig i baren på området men det finns en supermarket
där man kan köpa öl inne på området. Ni kommer inte bli besvikna
på metaldays. Hur kommer det sig att ni valde just metaldays?

Fri Jul 03, 2015 6:04 pm
Profile

Getaway wrote:
Härligt :) vi är två personer som åker ner och vi var där förra året också.
Ölen är inte billig i baren på området men det finns en supermarket
där man kan köpa öl inne på området. Ni kommer inte bli besvikna
på metaldays. Hur kommer det sig att ni valde just metaldays?

Men det är ok att köpa öl utifrån och ta med sig in på campingen va? Sen gissar jag på att det är som vanligt med att det är otillåtet att ta med sig egen dryck in på själva festivalområdet? Vad kostar mat och dryck inne på campingen samt på festivalområdet?

Låter grymt att att vi inte blir besvikna och det verkar vara en kanonfestival. Vi är sjukt taggade så detta ska bli hur kul som helst! :D

Vi har pratat lite löst om Metalcamp/Metaldays under ett par års tid men aldrig kommit iväg, men i år bestämde vi oss för att lyxa till det rejält och inviga semestern med först ett besök på Roskilde och sen 2 veckors bilande i Europa med slutdestination Slovenien och Metaldays. Anledningen till att vi valde Metaldays är för att det ser ut som en sjukt mysig liten festival och att det är ett litet mer tropiskt klimat där jämfört med Sverige och regniga Göteborg. Sen är det givetvis bidragande att samtliga av oss gillar hård musik i olika utsträckning. ;)

Har du nått tips eller rekommendation gällandes campingen? Vi funderar på att ta campingen där man smäller upp tältet bredvid bilen så har man lite bättre koll på grejerna.

Mon Jul 06, 2015 9:41 pm
Profile

Precis, mataffären ligger på campingen och där får man ha medhavd öl ,inne vid scenerna får man köpa öl på matställena som vanligt.

Själva festivalområdet börjar vid scenerna och stranden ligger också inne på området.
Kommer faktiskt inte ihåg vad mat kostade men kan tänka mig runt 6-8 auro. Dom har bra mat, och de finnas till och med veganmat på alla ställen om man gillar det.

Ingen dålig semester nu har haft :) hur var Roskilde? Vi ska stanna lite på vägen ner till Slovenien också men vi flyger och åker tåg. Vi tänkte stanna i Venedig och Wien innan festivalen. Vad gäller campingen har jag inga bra tips tyvärr då vi bor på hotell uppe i centrum. :?

Tue Jul 07, 2015 6:59 am
Profile

Getaway wrote:
Precis, mataffären ligger på campingen och där får man ha medhavd öl ,inne vid scenerna får man köpa öl på matställena som vanligt.

Själva festivalområdet börjar vid scenerna och stranden ligger också inne på området.
Kommer faktiskt inte ihåg vad mat kostade men kan tänka mig runt 6-8 auro. Dom har bra mat, och de finnas till och med veganmat på alla ställen om man gillar det.

Ingen dålig semester nu har haft :) hur var Roskilde? Vi ska stanna lite på vägen ner till Slovenien också men vi flyger och åker tåg. Vi tänkte stanna i Venedig och Wien innan festivalen. Vad gäller campingen har jag inga bra tips tyvärr då vi bor på hotell uppe i centrum. :?

Ok, då låter det som det är dom vanliga festivalreglerna mao. Vi tänkte köpa på oss en laddning öl/sprit och ha med in på campingen så man kommer igång på morgonen men sen försöka ta sig in till festivalområdet asap så man inte missar något. Jag har sett på bilder från Metaldays att det är mer regel än undantag att ta med sig campingstolar eller nått som flyter och plaska runt i vattnet halva dagen så det lär nog bli en hel del sådant. :)

6-8 euro låter som ett helt ok pris så då finns det ingen anledning att ta med sig eget och laga mat på campet. Enklare och bekvämare om nån gör det åt en! ;)

Roskilde var hur grymt som helst! Muse och Lamb of God stod för dom bästa spelningarna och levererade som fasen! Var riktigt grymt och mäktigt med allsången som uppstod när Muse lirade! :)

Åfasen, ni lyxar till det med hotell minsann. Nu lär det vara för sent att boka men är det humana hotellpriser? Och appropå betalning - funkar det bra med betalkortet som dom använder sig av på Metaldays?

Ser ni en svartklädd kille i keps så hojta - det kan vara jag! ;) I annat fall kan ni kanske se oss när vi viftar med den svenska flaggan när något svenskt band lirar.

Tue Jul 07, 2015 8:26 pm
Profile

Låter som en bra ide. Festivalområdet +campingen är ganska litet så man behöver inte gå en halvtimme innan banden spelar som det är på vissa festivaler. Jag tror vi betalar ca 5000kr för hotell en vecka så det är bättre pris än hemma iaf.

Roskilde låter awsome. Har faktiskt inte varit där, gillar renodlade metal festivaler. :)

Korten funkar bra. Man kan bara ladda 1500kr åt gången och det räcker inte en hel vecka så man får ladda några gånger.
Ser du nån med torture divison tröja och keps kan det vara jag. Tycker vi tar och bestämmer träff och tar en öl. Man vet ju inte om det dyker upp några fler svenskar. :)

Fri Jul 10, 2015 12:47 pm
Profile

Japp, 3 svenskar åker för första gången, och eftersom det är festival förstör vi inte det med hotell :)

Sat Jul 11, 2015 4:56 pm
Profile

Getaway wrote:
Låter som en bra ide. Festivalområdet +campingen är ganska litet så man behöver inte gå en halvtimme innan banden spelar som det är på vissa festivaler. Jag tror vi betalar ca 5000kr för hotell en vecka så det är bättre pris än hemma iaf.

Roskilde låter awsome. Har faktiskt inte varit där, gillar renodlade metal festivaler. :)

Korten funkar bra. Man kan bara ladda 1500kr åt gången och det räcker inte en hel vecka så man får ladda några gånger.
Ser du nån med torture divison tröja och keps kan det vara jag. Tycker vi tar och bestämmer träff och tar en öl. Man vet ju inte om det dyker upp några fler svenskar. :)

5000 kr var verkligen inte farligt så det kan definitivt bli ett alternativ i framtiden, men är ni inte rädda för att gå miste om den sköna festivalkänslan när ni bor på hotell? Vi har dom senaste åren bytt tält mot husvagn så man höjer standarden ett snäpp men fortfarande är en del av själva campingen och får ta del av alla sjuka fester samt den goa stämningen. Dock så blir sömnen lidande oavsett om man väljer tält eller husvagn så en riktig säng är att föredra. :)

Jag besökte bara renodlade metalfestivaler innan Roskilde, men det är inget man tänker på när man är där. Om det är skit på scenerna så går man bara runt och fördriver tiden med något annat. Det finns så sjukt mycket att göra där så enda gången man blir uttråkad det är om man själv tillåter det. Sen är det humana priser där och vi har aldrig sett något bråk och det finns verkligen något för alla att se eller göra. Jag kan rekommendera ett besök dit så får du själv bilda en uppfattning, men jag är rätt säker på att du inte kommer att ångra dig! ;) Ett tips är att bo i husvagn eller liknande för att bo på tältcampingen kräver en hel del tolerans mot stök och konstant maxvolym.

Korten verkar som en smidig lösning iaf och det låter lovande att dom funkar bra. Jag vet att dom gjorde något liknande på en svensk festival som jag inte minns namnet på och där sket det sig tydligen rejält med den typen av betalning. Här kanske det är lite mer beprövat och inkört.

Vi borde definitivt styra upp en träff och ta en öl eller två ihop och snacka lite musik samt att ni kan komma med lite tips och trix till oss förstagångsbesökare! ;) När anländer ni till festivalen och hur ses man enklast? Vi bilar som tidigare nämnt ner så vi har inga fasta tider satta så jag vet inte när vi dyker upp, men jag skulle gissa på att det blir på söndag.

fidde81 wrote:
Japp, 3 svenskar åker för första gången, och eftersom det är festival förstör vi inte det med hotell :)

Kul med ännu mer svenskar! :D Ska ni bo på tältcampingen då eller blir det bil+tält? :)

Sun Jul 12, 2015 1:15 pm
Profile
Reply to topic   [ 26 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next