View unanswered posts | View active topics It is currently Tue Dec 12, 2017 9:03 pm

Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Anyone from Sweden going to Metaldays? 
Author Message

Vi är ett ganska stort gäng som kommer från Sthlm.
De flesta kommer att bo på hotel Krn, men några självplågare tältar.
Det blir min 6e Metalcamp/days

Sun Jul 12, 2015 1:36 pm
Profile

Elin_swe wrote:
Vi är ett ganska stort gäng som kommer från Sthlm.
De flesta kommer att bo på hotel Krn, men några självplågare tältar.
Det blir min 6e Metalcamp/days

Coolt! Då detta blir ditt 6'e besök så tar jag det som att det är en kanonfestival eftersom du återkommer! ;)

Det verkar som att det är en hel del svenskar som åker dit.

Sun Jul 12, 2015 2:58 pm
Profile

Det är absolut den bästa. Och mycket mer prisvärd än de svenska festivaler.
Stämningen är helt underbar, inte pekpinne moralen som kan vara hemma. Alla är trevliga och jag har alltid känt mig trygg.
Priserna har tyvärr stigit sedan första besöket (2008) och banden har tyvärr blivit snällare. Men servicenivån har stigit med plastkorten man laddar med pengar istället för kuponger (som jag har hittat massor av väl hemma), bättre mat och vattentoaletter på campingen (avgiftsbelagda). Missa inte fruktbålen de säljer nere på stranden!

Mon Jul 13, 2015 6:16 am
Profile

Ja det blir på tältcampingen, flyger till Ljubljana på lördag och är framme framåt kvällen/natten.

ska bli intressant att slå upp tält i mörkret :)

vi syns kanske där :)

Mon Jul 13, 2015 6:39 pm
Profile

Elin, vi bor på samma hotell :) Vi kommer mer tåg från Wien och jag skulle gissa på att vi är framme i tolmin runt kl 15,00. Det fanns wi-fi på området så det blir nog inte så svårt att styra upp nått.Vi skulle ju kunna säga att vi ses på en restaurang som ligger i en kortsning i centrum. Bifogade en bild. Så kan ju alla som kan dyka upp annars ska man ju endå dricka öl :)

https://bruntotrip.files.wordpress.com/2015/01/t03.jpg

Tue Jul 14, 2015 7:29 pm
Profile

Vi kommer fram måndag kväll. Landar i Venedig halv 4 så är nog inte framme med taxin förrän sent, prio då blir att fixa armband och öl. :)
Det finns wifi på hotellet så vi kan styra upp något i veckan om vi inte sprungit på varandra redan.
Jag är rödhårig och har ett gäng färgglada tattoos.

Wed Jul 15, 2015 7:32 am
Profile

Elin_swe wrote:
Det är absolut den bästa. Och mycket mer prisvärd än de svenska festivaler.
Stämningen är helt underbar, inte pekpinne moralen som kan vara hemma. Alla är trevliga och jag har alltid känt mig trygg.
Priserna har tyvärr stigit sedan första besöket (2008) och banden har tyvärr blivit snällare. Men servicenivån har stigit med plastkorten man laddar med pengar istället för kuponger (som jag har hittat massor av väl hemma), bättre mat och vattentoaletter på campingen (avgiftsbelagda). Missa inte fruktbålen de säljer nere på stranden!

Jo det har man verkligen märkt att festivaler utomlands håller en lite annan nivå än svenska festivaler som alltid har väldigt strikta regler. Att priserna stiger är tyvärr ofrånkomligt, men 1 euro för en öl är fortfarande grymt prisvärt. :) Gäller det förresten inne på festivalområdet eller bara på campingshoppen?

Vi ska absolut inte missa fruktbålen! :D Lät som en given vinnare nere på stranden i värmen! ;)

fidde81 wrote:
Ja det blir på tältcampingen, flyger till Ljubljana på lördag och är framme framåt kvällen/natten.

ska bli intressant att slå upp tält i mörkret :)

vi syns kanske där :)

Ok, då hamnar ni på en annan camping mao. Vi tänkte campa med bilarna bredvid så man har allt under lite bättre uppsikt plus att man har någonstans att låsa in saker. Det är ingen jättefestival så chansen är nog ändå rätt så stor att vi hittar varann och kan ta en bärs och snacka lite skit! :)

Getaway wrote:
Elin, vi bor på samma hotell :) Vi kommer mer tåg från Wien och jag skulle gissa på att vi är framme i tolmin runt kl 15,00. Det fanns wi-fi på området så det blir nog inte så svårt att styra upp nått.Vi skulle ju kunna säga att vi ses på en restaurang som ligger i en kortsning i centrum. Bifogade en bild. Så kan ju alla som kan dyka upp annars ska man ju endå dricka öl :)

Låter som en bra idé! Vi försöker att styra upp en träff och koordinera oss på plats mha deras wifi. Jag är lite tveksam på att jag kommer att ha på mig en svart t-shirt konstant med tanke på vädret, men jag har en Obituary-inspirerad sleeve på min vänstra arm och en Bloodbath-keps iaf så om ni ser mig så tveka inte att komma fram och heja! ;)

Nu börjar vi strax vår eurotrip så vi ses på Metaldays! :D

Wed Jul 15, 2015 10:45 am
Profile

Ölen på området kostar cirkus 2,5-3 € finöl och drinkar från 5€. Slibovich säljs också på marknaden.
De kollar bara väskor så en plunta funkar fint ;)

Wed Jul 15, 2015 11:34 am
Profile

Såg precis att dom inte skrivit någonting på deras hemsida om wi-fi så det kanske inte är nått i år. Pratade med en polare som var där förra året och hon påminde mig om att det funkar väldigt dåligt så det kan vara anledningen. Annars kör vi på öl vid restaurangen kl 20,00 för dom som är där. Jag har halvlångt blont hår och linne i värmen. Tyvärr inga tatueringar men svart keps iaf.

Nice med Obituary föresten, såg dom på neutotic death fest i Holland i april. Jävla drag!
Jepp nu flyger vi till Venedig om några timmar så vi syns nere på Metaldays :D

Wed Jul 15, 2015 12:33 pm
Profile

Jag har aldrig märkt av wifi på området, kanske är sånt man får betala extra för? De hade en app förra året med spelschema som skulle uppdatera vid ändringar, men den funka aldrig.
Men flera restauranger och hotel Krn har fritt wifi.
På torsdagen 15.45 spelar ett Sthlms band Altair och då kommer det att vara många svenskar både på och framför scen. Kom gärna och supporta! ;)

Wed Jul 15, 2015 3:15 pm
Profile
Reply to topic   [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next